2011. január 1., szombat

Bejegyzés 010 // Vodka, Tochka, Peresztrojka

Üdv mindenkinek!

Az utóbbi időben eléggé hallgattam magamról, főleg azért, mert október közepétől elég sok dolgom volt, másrészt rájöttem, ez a blog így nem fog működni, ezért úgy gondoltam új "doktrínát" hozok létre blogolási célra. Ennek az új metódusnak az lenne a lényege, hogy rövidebb bejegyzéseket faragok, viszont sűrűbben. Az, hogy miért halogattam ezt ilyen sokáig, egyszerű okai vannak. Egyrészt lusta vagyok, másrészt, az új év első napja tűnt a legmegfelelőbbnek a megújuláshoz, már ha még ezen a napon sikerül a bejegyzést véghezvinnem.
További (feltételezem csöppet sem feltűnő) újítás a blogom külsője. Remélem a kedves "olvasóközönségnek" legalább annyira tettszik mint nekem, bár kisebb módosításokat lehet hogy végzek a közeljövőben. Hogy miért pont ilyenre alkottam, annak egyszerű oka van, ahogy Kiss Ádám mondott egykoron "innen üzenem ..., tél van!", ami abból a szempontból igaz is, hogy itt Pesten (illetve Budán) még mindig minden havas, nem csak hideg van (dupla öröm, nem elég hogy megfagysz, bónuszba korcsolyázhatsz is a járdán...).


No egyelőre ennyit a tervekről, pár mondatban megemlékeznék a nemrég búcsúztatott évtől is. A 2010-es év kezdetét is Győrött ünnepeltük, ahogy sok másikét is, és őszintén szólva, az eddigi győri szilveszterek között ez volt talán a legélvezetesebb évkezdés számomra, még annak ellenére is, hogy az úzóval sikeresen elcsaptam a gyomromat... Ez van, nem voltam pia ügyileg sohasem a toppon.
Ezt követte második félévem a 'Károlin, ami főleg azért volt fontos, mert felvettem első hadtöris tárgyaimat. A félév vége, ahogy lenni szokott, sűrűre sikeredett, néhány UV-t is sikerült összeszednem.
És jött a nyár. Kivételesen nem vállaltam munkát, a devecseri csibegyár ugyanis némi tuningoláson ment keresztül, "idegen" helyre meg nem volt kedvem menni (kezdem megérezni a dugipénz hiányát...:P). Mai nap folyamán olvastam József irományát a tavalyi évről, amiben megemlíti az összejövetelek hiányát. No igen, ebben is soványra sikeredett az a nyár, a korábbi években többször találkoztunk, de ez van, sajnos igen messzire kerültünk egymástól. Volt még pár emlékezetes eseménye a nyárnak ezekről viszont relatíve részletesen beszámoltam már, nem kívánok róla többet írni.
És eljött az ősz, vele a második év első féléve. Az órarendem elég érdekesen alakult, a latint sikerült ugyanis péntek reggel nyolcra felvennem, így a rendszerint csütörtökönként megrendezésre kerülő Károlis bulik számomra teljesen kimaradtak. Cserébe viszont sikerült a félév végére a latinnal végeznem (jöhet az orosz...talán). Ennek ellenére igen eseménydús volt a félév.
Igen negatív dologként ott van például az októberi iszapkatasztrófa, ami (egyelőre) nem érintett komolyabban minket szerencsére.
Ami viszont nagyon pozitív volt számomra az a kétszeri látogatása a hadtöris brigádnak a Hadtörténeti Múzeumba. Ez azért volt érdekes, mert nem a kiállításokon mentünk végig, hanem egy külön teremben tartott nekünk előadást Jammrich Viktor, az intézet egyik munkatársa, melyeken testközelből is szemügyre vehettünk jó néhányat az ott tartott "vasakból". Nem igazán vonzódom a szúró-vágó fegyverekhez, de valamiért hihetetlenül felemelő érzés volt kézbe venni egy szablyát, rámarkolni a markolatra, végigsimítani a pengén, az élen, kitapogatni a fokélt; a tűzfegyveres témájú előadás jelentőségét pedig feltételezem nem kell ecsetelnem. Főleg, hogy "szárazon" elsüthettünk egy XVIII. századi kovás karabélyt is. Nem is értem miért volt mindenkinek fülig érő vigyor az arcán....:)
Pár mondatban megemlíteném még a Hidán tanárúr által szervezett csömöri "túránkat" is, ahol a konnyülovas harcmodorról láttunk bemutatót, és a bátrabbak kipróbálhatták, milyen az amikor az ember kezében lévő pajzsra szablyával rácsap a mellette elvágtató lovas.
Ezek után ismét sikerült ellátogatnom Győrbe, ahol Józseffel és Nándorral Jägerbombáztunk egyet. Egész meglepő volt, hogy van egy ötletem, ami működik :P.
A félév utolsó óráját (művészettörit) pedig a Szépművészeti Múzeumban töltöttük, ahol a bécsi szecesszió kezdeteiről szóló kiállítást tekintettük meg (szintén jó volt, bár Gustav Klimttől több képet vártam).
Bár tudom, hogy nincs okom panaszkodni, de hozzátenném, hogy meló is volt dögivel ebben a félévben. Főleg októbertől, ha nem a latin miatt, akkor valamilyen beadandó miatt virrasztottam egy rahedlit, vagy nem értem rá dolgokra, vagy fáradt voltam, ezért szorult ennyire drasztikusan háttérbe a blog.

Pár gondolat szilveszterről. Rendhagyó módon itt Budapesten búcsúztattam az óévet, elég szűk keretek között. Eredetileg úgy volt, foglalunk asztalt egy pub-szerűségben, de mivel ezt sokan visszavonták, egyik haveromnál Bercinél ünnepeltem. Bár csak ketten voltunk és nem jött össze a tervezett LAN, azért jól éreztük magunkat és végeredményében ez számít, ugyanakkor bízok benne, a vizsgaidőszak végén sikerül majd néhány virtuális "összecsapást" tető alá hoznunk.

Szóval, röviden ennyi lenne első 2011-es irományom, próbálom az ígéreteimet tartani, a legközelebbi bejegyzésemig minden jót, és sikerekben gazdag, boldog új évet mindenkinek!

Üdv:
Petya


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése